Złota Perła Rynku w kategorii Chrupki i Chipsy, przypadła marce Przysnacki za produkt Chrupki z soczewicy o smaku paprykowym. Z kolei na trzecim miejscu wśród Słodkich i Słonych Przekąsek znalazła się marka Felix z produktem Crispers Jumbo.
Laureatów badania wyłoniło jury złożone z 67 ekspertów – członków zarządów oraz managerów ds. zakupów firm handlowych. Każdy z nich testował wszystkie zgłoszone do badania produkty. Zgodnie z regulaminem, były to nowości lub wyroby, które przeszły istotną modyfikację i zostały wprowadzone do sprzedaży między 1 marca 2019 roku a 1 marca 2020 roku.
Plebiscyt „Perły Rynku” organizuje od 2006 roku redakcja branżowego magazynu „Wiadomości Handlowe”. Celem projektu jest wyłonienie najlepiej przyjętych przez rynek nowości spożywczych i kosmetycznych, które najlepiej wpisują się w obecne trendy, a tym samym mają największy potencjał sprzedażowy.
Po raz pierwszy w historii projektu honorowy patronat nad tegoroczną edycją objął Business Centre Club.